10 najbardziej luksusowych sieci hotelowych na świecie

Zainspiruj się i przeczytaj o podróży swoich marzeń na blogu

10 najbardziej luksusowych sieci hotelowych na świecie

Wakacje w różnych zakątkach świata to nie tylko możliwość poznania innej kultury, zwiedzania fascynujących miejsc, wędrówek po tropikalnych lasach czy plażowania na białym i delikatnym piasku. Pomiędzy zbieraniem nowych doświadczeń ważne jest także zakwaterowanie! Klienci Planet Escape doskonale o tym wiedzą – hotel to nie „kąt na przetrwanie nocy”, ale integralna część wyjazdu, która także zaspokaja potrzeby odkrywania nowego miejsca i relaksu. Bardzo często wybiera się dane miejsce właśnie przez pryzmat hotelu, a nie na odwrót! Zgodnie z naszą filozofią podróży szytej na miarę, w Planet Escape od lat wysyłamy naszych Klientów do luksusowych i butikowych hoteli, najlepszych na świecie, w których pobyt jest niezapomnianym doświadczeniem, a oferowane w nich usługi i obsługa stoi na najwyższym poziomie.

Six Senses Con Dao - Plaża

Six Senses Con Dao – Plaża

Według różnych statystyk, na świecie funkcjonuje około 50 luksusowych sieci hotelowych. Choć bardzo często używa się określenia „luksusowy” na hotel pięciogwiazdkowy, to jednak liczba gwiazdek nie ma tu nic do rzeczy: mianem luksusowego można określić hotel czterogwiazdkowy lub nawet trzygwiazdkowy – to zależy. I chociaż nie ma jednoznacznej definicji, która określa luksusowy hotel, międzynarodowe szkoły hotelarskie, m.in. Les Roche Management School w Szwajcarii czy School of Hotel Administration w USA precyzują kryteria, które dany obiekt musi spełnić, by zasłużyć na to miano. Czego powinniśmy oczekiwać od luksusowego hotelu? Jakie są najbardziej luksusowe sieci hotelowe na świecie? Zapraszamy do lektury!

Czym jest, a czym nie jest luksusowy hotel?

Od luksusowego hotelu oczekuje się przede wszystkim profesjonalnej obsługi, usług na najwyższym poziomie i wyróżniającego się wnętrza. W niektórych hotelach na jednego gościa przypada nawet pięć osób obsługi! Jakie to osoby? Pierwszy kontakt pomiędzy gośćmi a obsługą zwykle odbywa się drogą mailową, wówczas osoba zajmująca się rezerwacjami powinna zebrać szczegółowy wywiad na temat klienta – m.in. w jakim celu przyjeżdża (np. czy jest to specjalna uroczystość i należy odpowiednio przystroić pokój), jakie są preferencje żywieniowe i czy potrzebuje dodatkowych udogodnień. Wiele luksusowych hoteli udostępnia w tym celu aplikacje mobilne, za pomocą których klient samodzielnie personalizuje swój pobyt. Prowadzi się także „archiwum” wizyt danej osoby w poszczególnych obiektach należących do sieci lub partnera sieci hotelowej – jest to rodzaj budowania więzi z klientem.

Fairmont Mayakoba

Fairmont Mayakoba

W luksusowym hotelu zatrudnione są osoby odpowiadające za pierwszy osobisty kontakt z gościem, m.in. parkingowi, bagażowi, odźwierni, recepcjoniści i portierzy. Dopełnienie niezbędnych formalności nie odbywa się w recepcji, ale w lobby, gdzie goście są częstowani powitalnym drinkiem. Do dyspozycji jest także konsjerż (concierge) – osoba od zadań specjalnych, która zajmuje się organizowaniem czasu klientów wedle ich upodobań: potrafi załatwić dawno wyprzedane bilety na sztukę, może być indywidualnym przewodnikiem po mieście lub po prostu doradzać podczas zakupów. Natomiast osobistym asystentem gościa jest kamerdyner, dostępny całą dobę, do którego zadań należy „spełnianie życzeń” i ułatwianie pobytu poprzez np. rozpakowanie walizek lub wyprasowanie koszul. Usługi kamerdynera są przypisane do konkretnych typów pokojów, więc warto na to zwracać uwagę, jeśli podczas wakacji w luksusowym hotelu chcielibyście mieć osobistego asystenta. Luksusowy serwis obejmuje także transport – najczęściej do dyspozycji jest limuzyna, helikopter lub hydroplan. Pozostały personel dba o sprawne funkcjonowanie działu gastronomicznego (m.in. szef kuchni, barista i sommelier), obsługi strefy fitness i spa (m.in. masażysta, fizjoterapeuta, mistrz jogi, personalny trener), serwisu sprzątającego (sprzątanie pokoi odbywa się dwa razy dziennie – rano i wieczorem), działu technicznego (m.in. od naprawiania wszelkich usterek) czy działu rozrywkowego (np. animatorów czy DJ-ów). Tego typu hotele zatrudniają setki ludzi oraz zapewniają im mnóstwo szkoleń i przechwytują najzdolniejszych absolwentów prestiżowych szkół hotelarskich. W wielu krajach zawód np. kamerdynera jest niezwykle ceniony i wykonuje się go z pokolenia na pokolenie.

Belmond Jimbaran Puri

Belmond Jimbaran Puri

Jeśli chodzi o wnętrze, luksusowe pokoje mają zachwycać, a jednocześnie być komfortowe i funkcjonalne oraz zapewnić  warunki do relaksu i odprężenia. Standardowa powierzchnia pokoju powinna być większa niż 18 m², ale w wielu przypadkach znacznie ją przekracza. Najniższą kategorią pokoi w luksusowych hotelach jest Superior lub Deluxe. Szacuje się, że koszt wyposażenia jednego pokoju zaczyna się od 400 tys. złotych i nie ma górnej granicy. Bardzo często marki premium wchodzą we współpracę z artystami, muzeami, galeriami sztuki i projektantami, którzy dbają o odpowiednie wrażenia estetyczne. W luksusowym pokoju liczy się absolutnie każdy detal! Prócz części sypialnej lub salonu, zachwycać ma także łazienka, w której ważne są nie tylko wystrój i wyposażenie, ale i zapach delikatnych perfum czy podgrzewane płytki. W egzotycznych krajach zdarza się, że dany pokój ma dwie łazienki, jedną wewnątrz, a drugą w tropikalnym ogrodzie, by można było zażywać kąpieli dosłownie na łonie natury.

Belmond Hotel Caruso

Belmond Hotel Caruso

Kolejnym ważnym elementem jest wyżywienie. Rzadko zdarza się, że luksusowe hotele mają dostępne opcje all inclusive. Kompleksowe usługi gastronomiczne, kilka restauracji do wyboru, w których pracują najlepsi szefowie kuchni, i dbałość o najwyższą jakość składników składają się na travel experience. Zwykle w hotelowych restauracjach obowiązuje formalny dress code (co ciekawe, jeśli goście nie spakują odpowiednich strojów, w hotelach można je wypożyczyć) i należy oczekiwać dodatkowych usług, np. sommeliera.

Najbardziej luksusowe sieci hotelowe na świecie

Według różnych rankingów, obecnie na świecie jest ok. 50 luksusowych sieci hotelowych. Część z tych marek należy do potężnych korporacji zarządzających tysiącami hoteli, a część to marki niezależne. Każda z nich ma bogatą historię, filozofię, wartości i własną legendę związaną z założycielem. Sieci hotelowe chętnie wchodzą we współpracę między sobą, tworząc sojusze działające podobnie do sojuszy linii lotniczych – korzystając z hoteli w ich obrębie, zbiera się np. punkty lojalnościowe wymieniane na dodatkowe usługi, mają także wspólne systemy rezerwacji i aplikacje mobilne.

Wybraliśmy dla Was nasze ulubione luksusowe marki, z których znakomita większość dostępna jest w ofercie Planet Escape, więc śmiało o nie pytajcie!

  • Four Seasons Hotels and Resorts

Sieć Four Seasons to marka niezależna, która posiada ponad 100 luksusowych hoteli i kurortów niemal na każdym kontynencie. Główna siedziba znajduje się w Toronto i to właśnie z Kanadą związane jest powstanie marki. Historia sięga 1960 roku, kiedy kanadyjski biznesmen i architekt Isadore Sharp kupił za bezcen dużą działkę w zaniedbanej dzielnicy Toronto i zbudował tam pierwszy hotel. Początkowo oferta Four Seasons była skierowana do klientów biznesowych, którym Sharp pragnął zapewnić spersonalizowaną ofertę i zminimalizować stres związany ze służbowymi podróżami, m.in. każdy gość mógł zamawiać ulubione jedzenie, wybrać twardość łóżka i mieć pod ręką ulubione rzeczy, by choć trochę czuć się jak w domu. To właśnie Four Seasons jako pierwsza firma hotelarska wprowadziła miniaturowe kosmetyki i przybory toaletowe jako standard wyposażenia hotelowego pokoju!

Four Seasons Resort Langkawi

Four Seasons Resort Langkawi

Wkrótce potem powstały kolejne hotele, m.in. w Nowym Jorku, Vancouver i Londynie, a firma zasłynęła z wysokobudżetowych projektów. Sharp znalazł niszę – zainwestował w średniej wielkości hotele o wysokiej jakości wystroju i poziomie usług oraz z dobrze wyszkolonym personelem, potrafiącym sprostać najdziwniejszym życzeniom gości. Nie bez powodu markę wymienia się w rankingu „100 najlepszych firm na świecie, dla których warto pracować”! Bardzo szybko zaczęto uważać Four Seasons za markę premium i doceniono m.in. za podążanie za nowoczesnymi technologiami (w hotelach od 1997 roku zapewniano łącze z Internetem), wprowadzane usługi, np. sprzątania dwa razy dziennie, prasowania koszul czy wypożyczania marynarek dla zapominalskich. Marka znana jest z indywidualnego wystroju i podkreślenia lokalnej architektury w każdym z obiektów, co także było nowością w segmencie luksusowych marek, które zwykle stawiały na spójny wygląd niezależnie od miejsca. Hotele Four Seasons są projektowane tak, by wtopiły się w otoczenie – w Nowym Jorku można liczyć na drapacze chmur, na Bora Bora to obiekty skryte w tropikalnej dżungli, a w Buenos Aires hotel mieści się w pięknej rezydencji w stylu francuskim. Od 1985 roku firma specjalizuje się także w wynajmie luksusowych mieszkań, od 2015 roku udostępnia prywatne odrzutowce Four Seasons Jet, a także posiada prywatną wyspę na Malediwach. Obecnymi właścicielami marki są Bill Gates i saudyjski książę Al-Waleed bin Talal, natomiast Isadore Sharp pełni honorową funkcję prezesa.

Four Seasons At Anahita

Four Seasons At Anahita

Czego można się spodziewać po luksusowych hotelach sieci Four Seasons? Najwyższej jakości w każdej możliwej kategorii! Hotele spełniają wymagania ekskluzywnych klientów – w Teksasie gościła królowa Elżbieta II, a częstymi gośćmi marki są znani biznesmeni, politycy i dyplomaci. Motto firmy od lat pozostaje niezmienne i brzmi „nigdy nie przestawaj się rozwijać”. Four Seasons konsekwentnie trzyma wysoki poziom usług, skupiając się na budowaniu relacji z gośćmi i szanowaniu ich potrzeb. Z perspektywy lat bez wahania można powiedzieć, że Four Seasons na nowo zdefiniowała pojęcie luksusu. W ofercie Planet Escape nasi Klienci najczęściej wybierają hotele marki Four Seasons na Seszelach, Malediwach, Polinezji Francuskiej oraz w Tajlandii i Indonezji.

  • Six Senses Luxury Resorts

Ekskluzywna marka Six Senses została założona w 1988 roku przez przez Sonu Shivdasaniego i jego żonę Evę Malmstrom, wizjonerów i liderów firmy Soneva (od 2012 roku Six Senses działa już jako marka niezależna, natomiast w 2019 roku weszła w ścisłą współpracę z InterContinental Hotels Group). Misją marki było „stworzenie sieci hoteli w myśl odpowiedzialnego hotelarstwa na najwyższym poziomie i zrównoważonego rozwoju”. Six Senses od początku działalności chciało pozostać jak najbliżej natury, oferując gościom wyjątkowe doświadczenie luksusu i relaksu w zgodzie z otoczeniem. Firma chętnie inwestuje w innowacyjne projekty związane z ekologią, m.in. wykupując organiczne farmy i hodowle zwierząt oraz deklarując pozbycie się wszelkiego plastiku w oferowanych usługach do 2022 roku.

Six Senses Yao Noi

Six Senses Yao Noi

Obecnie pod szyldem Six Senses na całym świecie działa kilkanaście butikowych hoteli, uzdrowisko i kilka obiektów odnowy biologicznej. Filozofia „połączenia z naturą” zakłada różne inicjatywy i programy związane ze zdrowiem fizycznym i psychicznym, m.in. kursy jogi, medytacji, detoksykacji czy gotowania. Firma zatrudnia wielu lekarzy i specjalistów od holistycznych terapii, z czego chętnie korzystają zarówno biznesmeni, jak i gwiazdy show-biznesu.

Six Senses Zighy Bay

Six Senses Zighy Bay

Luksusowe hotele Six Senses wprawiają w zachwyt od pierwszego wejrzenia. Większość z nich zlokalizowana jest w miejscach oddalonych od zgiełku wielkich miast i turystycznych kurortów. Materiały, z których są budowane, dostosowano do lokalnych warunków i architektury, uwzględniając także aspekt ekologiczny. Goście obiektów mogą w pełni cieszyć się ciszą i spektakularnymi widokami – szczególnie polecane są hotele położone na wyspach, np. Six Senses Fiji, Six Senses Samui i Six Senses Yao Noi w Tajlandii, Six Senses Zil Pasyon na Seszelach czy Six Senses Laamu na Malediwach to zupełnie nowa jakość wypoczynku. Wyjątkowym hotelem jest Six Senses Bhutan, który fenomenalnie łączy himalajski klimat, lokalną kulturę oraz ekskluzywne zakwaterowanie i usługi. Uznaniem cieszy się także hotel w Omanie – Six Senses Zighy Bay.

  • Oberoi Hotels and Resorts

Oberoi Hotels to jedna z najstarszych luksusowych sieci hotelowych w naszym zestawieniu! Została założona w 1934 roku przez Raia Bahadura Mohana Singha Oberoi’a, hotelarza-samouka pochodzącego z małego miasteczka w Indiach, którego historię można streścić w powiedzeniu „od pucybuta do milionera”. Oberoi jako nastolatek pracował na stanowisku recepcjonisty za pensję wysokości kilku dolarów miesięcznie, by po jakimś czasie i dzięki wykorzystaniu kilku okazji (m.in. zapaści gospodarczej po epidemii cholery oraz odzyskaniu niepodległości przez Indie), odkupić hotel od właściciela i założyć własną firmę. Filozofią marki od początku było „przekroczenie oczekiwań gościa”, który w hotelu miał się czuć komfortowo, niczym najbardziej wyczekiwany członek rodziny. Oberoi postawił na markę luksusową – jakiej w Indiach wówczas nie było – o zasięgu międzynarodowym. Oberoi Group zajmuje się też m.in. cateringiem lotniczym, usługami turystycznymi, wynajmem samochodów, czarterowaniem samolotów i działalnością edukacyjną dla najbardziej zdolnych Hindusów. Sam Oberoi zmarł w wieku 103 lat, a według legendy, jego ostatnie słowa brzmiały: „cieszę się, że pomogłem podnieść prestiż mojego kraju”. Oberoi Hotels&Resorts weszło także w partnerską współpracę z Mandarin Oriental.

Mandarin Oriental Bodrum

Mandarin Oriental Bodrum

Dzisiaj Oberoi Hotels&Resorts, z siedzibą w New Delhi, posiada 33 hotele w 7 krajach, w tym luksusową sieć Oberoi i pięciogwiazdkowe hotele Trident. Hotele Oberoi w Indiach wyróżnia pałacowa architektura, przepych i przestrzeń. Goście mogą liczyć na wypoczynek w pięknym otoczeniu tarasowych ogrodów i basenów typu infinity, blisko atrakcji, m.in. Taj Mahal  (The Oberoi Amarvilas), himalajskich szczytów (Wildflower Hall), „Miasta Jezior” Udaipur (The Oberoi Udaivilas – który kilkukrotnie uznano za najbardziej luksusowy hotel na świecie) czy wspaniałych świątyń Kalkuty (The Oberoi Grand). W marmurowych wnętrzach nie oszczędzano na indyjskim jedwabiu i złocie. W innych częściach świata wyróżniają się m.in. The Oberoi Beach Resort Bali, położony przy plaży w mieście Seminyak, który oferuje 74 wille, część z prywatnymi basenami i widokiem na morze, a hotel wyróżniają rzeźbione drewniane posągi i buddyjskie kaplice rozsiane po obiekcie. W podobnym klimacie stworzono The Oberoi Beach Resort Mauritius, położony w spokojnym miejscu, na osłoniętym północno-zachodnim wybrzeżu Turtle Bay Marine Park. Oberoi posiada także luksusowy hotel w Egipcie nad Morzem Czerwonym (The Oberoi Sahl Hasheesh) i dwa luksusowe promy wycieczkowe pływające po Nilu, a także hotele w Arabii Saudyjskiej, Maroku i Dubaju.

  • Luksusowe marki Marriott International

Firma Marriott, globalny gigant hotelarski, w swojej ofercie posiada 30 marek (łącznie to niemal 7500 hoteli!), w tym 6 marek luksusowych – St. Regis, Ritz-Carlton, JW Marriot, Edition, The Luxury Collection oraz W Hotels. Początki działalności datuje się na 1927 rok, kiedy małżeństwo J. Willard i Alice Marriott założyło biznes gastronomiczny w Waszyngtonie. Swój pierwszy hotel – ośrodek wypoczynkowy dla Amerykanów – otworzyli jednak dopiero w 1957 roku, w Arlington w Wirginii. Kilka lat później ich syn, wizjoner Bill Marriott, został dyrektorem kreatywnym i na zawsze odmienił branżę hotelarską innowacyjnymi rozwiązaniami i modelem biznesowym „jedna firma – wiele marek”.

Jaipur Marriott Hotel

Jaipur Marriott Hotel

Najstarszą spośród luksusowych marek Marriotta jest Ritz-Carlton, założona przez szwajcarskiego hotelarza Cesara Ritza, o którym mówiono „król wśród hotelarzy”. Cesar zmarł w 1918 roku, jednak dzięki niemu m.in. zapewniono prywatne łazienki w każdym pokoju, wyposażono kelnerów i obsługę restauracji w eleganckie uniformy oraz wprowadzono w hotelowych restauracjach menu a’la carte, do wystroju zaczęto używać świeżych kwiatów i zwrócono uwagę na wysoką jakość pościeli i dywanów. Dzisiaj Ritz-Carlton uchodzi za markę premium z wieloletnim doświadczeniem i historią, a charakterystyczne logo z lwem i koroną kojarzone jest z elegancją i niezawodnością. Marriott w latach 90. wykupił 49% udziałów Ritz-Carlton, przyczyniając się do rozwoju firmy, do której należy 108 hoteli w 30 krajach. Szacuje się, że koszt wyposażenia jednego pokoju w Ritz-Carlton mieści się w przedziale między 500 tys. USD a 1 mln USD. Marka słynie z doskonałej obsługi i najlepszych szkoleń dla pracowników hoteli ekskluzywnych, a hotel Ritz-Cartlon w Kuala Lumpur został jednym z najlepszych hoteli kamerdynerskich na świecie, zapewniając usługę lokaja w każdym z ponad 300 pokoi. Z kolei Ritz-Carlton Hong Kong to jeden z najwyżej położonych hoteli na świecie – zlokalizowany w wieżowcu od 118 piętra na wyspie Kowloon zapewnia zapierające dech w piersi widoki na metropolię. Architekturą i nowoczesnym wystrojem zachwyca Ritz-Carlton Almaty w Kazachstanie, natomiast klienci Planet Escape najchętniej wybierają hotele Ritz-Carlton w USA.

JW Marriott Hotel New Delhi Aerocity

JW Marriott Hotel New Delhi Aerocity

Niemniej cenioną i luksusową marką z długą historią jest wywodząca się z Wenecji The Luxury Collection, której początki – jako firmy CIGA – sięgają roku 1906. Pod nazwą The Luxury Collection marka zaczęła funkcjonować w 1994 roku i obecnie posiada 124 hotele na całym świecie, w tym w Warszawie. Sieć określa się jako „distinctive luxury” – nie jest to marka klasyczna (jak np. St. Regis), ponieważ jej wyróżnikiem jest przede wszystkim zastosowanie innowacyjnych technologii, które wprowadza się do pokoi, np. inteligentne sterowanie poleceniami głosowymi lub dotykowe panele, dzięki którym goście mogą dopasować do siebie wszelkie udogodnienia. W klasycznych luksusowych hotelach za te zadania odpowiada obsługa. The Luxury Collection posiada kilka wyróżniających się hoteli na meksykańskim Jukatanie, które zostały zaprojektowane z myślą o lokalnym stylu, np. Hacienda Santa Rosa i Hacienda Temozon. Słynnym obiektem jest North Island na Seszelach oraz Hotel Paracas w Peru, zlokalizowany w Parku Narodowym Paracas. Nasi Klienci wybierają także hotele marki The Luxury Collection dostępne w Grecji, m.in. na Santorini i Krecie.

Jaipur Marriott Hotel

Jaipur Marriott Hotel

Wyróżniającą się spośród luksusowych marek Marriotta jest Edition, powstała w 2010 roku, z pierwszym hotelem na Hawajach. Edition to wynik współpracy projektanta i hotelarza Iana Schragera z firmą Marriott, którego założenia opierają się na stworzeniu nowoczesnych i unikatowych na skalę świata luksusowych hoteli, zapewniających nie tylko doskonałą jakość usług, ale i możliwość obcowania z wybitną sztuką i designem. Obecnie marka posiada zaledwie kilka obiektów, ale trzeba przyznać, że są one wyjątkowe – np. New York Edition na Manhattanie mieści się w zabytkowej wieży zegarowej z 1909 roku, a goście mogą wybrać zakwaterowanie spośród 273 pokoi i apartamentów wyposażonych w panoramiczne okna.

  • Aman Resorts

Luksusowa marka Aman Resorts, z główną siedzibą w Singapurze, sięga swoją historią 1988 roku, gdy indonezyjski hotelarz Adrian Zecha otworzył pierwszy obiekt wypoczynkowy na Phuket. Od samego początku założenia marki dotyczyły stworzenia ekskluzywnej sieci butikowych hoteli w miejscach uznanych za wakacyjne kurorty. Liczba pokoi w hotelach miała pozostać niewielka (zazwyczaj mniej niż 55), by zapewnić gościom prywatność, intymną atmosferę i wypoczynek „na końcu świata” – z dala od cywilizacji i tłumu ludzi. Obecnie Aman Resorts posiada 32 hotele w 20 krajach, w tym m.in. w Kambodży, na Karaibach, w Indonezji, na Sri Lance, w Tajlandii czy w Japonii. Fenomenalne hotele Aman znajdują się też w Europie – zbudowany na ufortyfikowanej wyspie Aman Sveti Stefan w Czarnogórze, wygrywający w rankingach najbardziej luksusowych łazienek hotelowych oraz nietypowych plażowych miejsc w Europie, Amanzoe w Grecji, położony pośród stuletnich gajów oliwnych z panoramicznymi widoki na Peloponez, którego architektura nawiązuje do klasycznej greckiej architektury oraz przepiękny i klimatyczny Aman Venice we Włoszech, ulokowany w dawnym domu malarza Giovanniego Batisty Tiepolo, tworzącego w XVIII wieku. Aman Resorts słynie z doskonałej obsługi klienta – na jednego gościa przypada czterech pracowników hotelowych. Ośrodki wypoczynkowe Aman zostały zaprojektowane tak, aby sprawiać wrażenie, że goście przebywają w prywatnych rezydencjach – luksusowych willach, bungalowach lub namiotach – gdzie nie ma recepcji, lobby ani portierni. Hotele Aman charakteryzuje także minimalistyczna architektura, a projekty budowli w założeniu mają wtopić się w naturalny krajobraz i czerpać z historii i kultury danego miejsca.

Amanzoe Hotel

Amanzoe Hotel

  • One&Only Resorts

Luksusowa marka One&Only Resorts została założona przez doświadczonego hotelarza i księgowego Solomona Kerznera w 2002 roku i szybko stała się ulubieńcem klientów premium. Obecnie należy do spółki Kerzner International, a pod jej szyldem działa 12 spektakularnych hoteli w 9 krajach. One&Only Resorts na tle innych luksusowych marek wyróżniają nowatorskie projekty i marketing, zwrócenie uwagi na zmieniające się trendy i modę oraz postawienie na lifestyle i efektowną architekturę zamiast klasycznego luksusu. Do firmy Kerzner International należą m.in. rozpoznawane hotele w Dubaju – Atlantis The Palm i Atlantis The Royal, które stały się już niemal symbolem tego miasta. Mniejszy i butikowy hotel One&Only The Palm w Dubaju został zaprojektowany z całym arabskim przepychem i elegancją, a wnętrza One&Only Royal Mirage przypominają królewskie komnaty. Zarząd One&Only Resorts nieustannie podkreśla, że misją firmy jest odważne rozwijanie „ultra-luksusu” i dążenie do doskonałości. Uważa, że na dobre samopoczucie podczas pobytu w hotelu i travel experience wpływają przede wszystkim wyjątkowe jedzenie, architektura, odpowiednia lokalizacja, obsługa, usługi spa i moda – a niezadowolony klient to dyshonor na marce premium. Trzeba przyznać, że obiekty One&Only robią niezwykłe wrażenie. Prócz hoteli w Dubaju, dużą popularnością cieszy się One&Only The Palmilla i One&Only Mandarina w Meksyku, o których mówi się jako o „hotelach marzeń”. Ciekawym i wartym uwagi jest One&Only Gorilla’s Nest w Rwandzie, w którym można zatrzymać się podczas tropienia goryli na wakacjach w Afryce. Klienci Planet Escape doceniają również One&Only Reethi Rah na Malediwach – zlokalizowany na prywatnej wyspie, pośród tropikalnej roślinności i turkusowej wody, oferujący wille na wodzie. Istny raj!

  • Kempinski Hotels

Kempinski Hotels to najstarsza sieć luksusowych hoteli w Europie, której początki sięgają 1897 roku. Założycielem marki był Berthold Kempinski, urodzony w Raszkowie (k. Ostrowa Wielkopolskiego) w zamożnej rodzinie. Po przeprowadzce do Berlina Berthold otworzył legendarną restaurację Kempinski, której przyświecała idea „luksusu dla każdego” i ponoć w świąteczne dni odwiedzało ją nawet 10 tys. klientów!

Kempinski Hotel Bahía Beach Resort & Spa

Kempinski Hotel Bahía Beach Resort & Spa

Kempinski poszedł za ciosem inwestując w przedsiębiorstwo hotelarskie, które po jego śmierci przejął zięć – zachowując pierwotną nazwę. Pierwszy hotel kurortowy powstał w 1932 roku w Poczdamie i zachwycał bogatych berlińczyków elegancją i szykiem. Hotel, zlokalizowany w dworku szlacheckim, oferował 24 piękne pokoje, restaurację, herbaciarnię, winiarnię i taras z widokiem na jezioro. Wkrótce powstały kolejne hotele marki Kempinski, które zyskały wielu wielbicieli – na zachodzie doceniono europejski styl, a szlacheckie wnętrza podbiły serca Amerykanów. Kempinski wkroczył także na rynek chiński i rosyjski oraz dotarł do Meksyku. Nieodłącznym elementem wizerunku marki stały się Ladies in Red – ambasadorki marki i lokalne ekspertki, ubrane w czerwone stroje odzwierciedlające tradycje krawieckie w danym kraju, pełniące rolę konsjerżek. Obecnie pod szyldem Kempinski Hotels działa 76 luksusowych hoteli w 31 krajach. Hasło marki „travelling in style” nawiązuje do filozofii opierającej się na „dążeniu do perfekcji w każdym momencie pobytu gościa”, której podstawą są dostosowane indywidualnie usługi i architektura o wyjątkowym charakterze.

Kempinski Hotel Ishtar Dead Sea

Kempinski Hotel Ishtar Dead Sea

Hotele Kempinski zachwycają niezwykłym połączeniem klasycznego luksusu, tradycji i współczesnej potrzeby odnalezienia spokojnego miejsca, w którym można się zrelaksować. W Europie dostępne są hotele m.in. w Budapeszcie – Kempinski Hotel Corvinus Budapest, na Malcie – Kempinski Hotel San Lawrenz, w Szwajcarii – Grand Hotel Des Bains Kempinski St.Moritz czy na Ibizie – 7 Pines Kempinski. Nasi Klienci uwielbiają wypoczynek w hotelach Kempinski podczas wakacji na Kubie: w Hawanie Gran Hotel Manzana Kempinski La Habana na dobry start lub zakończenie podróży oraz na białych plażach w Cayo Guillermo, w hotelu Cayo Guillermo Resort Kempinski Cuba. Kolejnym hotelem tej luksusowej sieci, na który warto zwrócić uwagę, jest singapurski Hotel Capitol Kempinski zlokalizowany w pięknym neoklasycystycznym budynku oraz wyjątkowy Kempinski Seychelles Resort Baie Lazare na seszelskiej wyspie Mahe.

  • Belmond Hotels

Historia włoskiej marki Belmond sięga 1976 roku, kiedy otwarto legendarny Belmond Hotel Cipriani w Wenecji i wykupiono luksusowe wagony pociągów Orient Express. Jimie Sherwood, założyciel marki, przez lata poszukiwał kultowych i podupadłych hoteli, by przywrócić im dawną świetność, wierząc, że dzięki temu Belmond (a wcześniej Orient-Express Hotels) będą miały niepowtarzalny styl i charakter. Sherwood kupił m.in. legendarne hotele Villa San Michele we Florencji, Hotel Splendido w Portofino, Copacabana Palace w Rio, Timeo na Sycylii, Reid’s na Maderze, Charleston Place w USA czy Mount Nelson Hotel w Kapsztadzie. Sherwood wielokrotnie podejmował się ryzyka i osiągnął spektakularny sukces. Odchodząc z Orient-Express pozostawił 37 wyjątkowych i luksusowych hoteli w różnych częściach świata, 7 linii pociągowych, statki rejsowe, a nawet restauracje.

Belmond Jimbaran Puri

Belmond Jimbaran Puri

Obecnie hotele Belmond cieszą się ogromnym uznaniem w branży hotelarskiej, a wokół poszczególnych obiektów unosi się nimb tajemniczości i fascynujące historie. Zachwycają architekturą i stylem – podczas wakacji na Karaibach warto zatrzymać się w Belmond Cap Juluca w Anguilli oraz Belmond La Samanna w Saint Martin. W Brazylii można wypocząć niemal po sąsiedzku z wodospadami Iguazu – w Belmond Hotel das Cataratas, a w Peru – u podnóża Machu Picchu w luksusowym lodge Belmond Sanctuary Lodge lub wybrać się w podróż do starożytnego miasta ekskluzywnym pociągiem, Belmond Hiram Bingham.

  • Luksusowe marki Accor

Accor, podobnie jak Marriott International, to prawdziwy gigant hotelarski. W swojej ofercie posiada blisko 3700 hoteli w 100 krajach pod 43 markami, z czego 11 z nich zalicza się do luksusowych – Raffles, Orient Express, Banyan Tree, Sofitel Legend, Sofitel, Fairmont, Delano, SLS, SO Hotels, Rixos i The House of Originals. I chociaż Accor oficjalnie rozpoczął działalność w 1960 roku w Paryżu, to wiele z posiadanych marek może szczycić się o wiele dłuższą historią.

Raffles Seychelles

Raffles Seychelles

W 2016 roku Accor przejął luksusową sieć hotelową Fairmont, która oferuje 76 hoteli w kilkunastu krajach, w tym najwięcej w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Chinach. Fairmont to marka o bogatej historii, sięgającej 1887 roku, kiedy pod szyldem Canadian Pacific Hotels firma stawiała pierwsze kroki na rynku hotelarskim. Ta tradycyjna kampania szczyci się lokalizacją hoteli w zabytkowych budynkach w sercu największych miast, m.in. The Plaza w Nowym Jorku, Fairmont Empress w Victorii, Fairmont Grand w Kijowie czy Fairmont Olympic Hotel w Seattle. Absolutnie zachwycającym hotelem jest Fairmont Baku Flame Towers, który odstaje od klasycznej architektury – został zbudowany w nowoczesnym stylu i nawiązuje do azerbejdżańskiego kultu ognia oraz wartości siły i wieczności.

Raffles Hotel Le Royal

Raffles Hotel Le Royal

Podobną historię do Fairmont ma luksusowa sieć Raffles, założona w 1887 roku przez Sir Stamforda Rafflesa. Pierwszym, działającym do dziś i legendarnym hotelem był Raffles Singapore, zlokalizowany w centrum miasta. Biały, elegancki budynek w kolonialnym stylu dostał wyróżnienie jako narodowy pomnik Singapuru  oraz przez dziesięciolecia przyciągał towarzyską śmietankę – według opowieści, Joseph Conrad napisał w nim Jądro ciemności, a Rudyard Kipling, autor Księgi dżungli, opowiadania Feed in Raffles. Filozofia Raffles opiera się na trzech wartościach: luksusie, bogactwie i przygodzie, a travel experience Gości nastawiony jest na „niezapomniane wrażenie”. Piękne hotele wypoczynkowe Raffles znajdują się m.in. na Seszelach (Raffles Seychelles), na Malediwach (Raffles Maledives Meradhoo – oferuje wille na wodzie) i Bali (Raffles Bali). Ciekawą propozycją pobytu podczas wycieczki do Angkor Wat jest hotel Raffles Grand Hotel D’Angkor w Kambodży.

Raffles Hotel Le Royal

Raffles Hotel Le Royal

Z kolei Banyan Tree Holdings to luksusowa marka hoteli znana głównie w Azji. Powstała w 1994 roku w Singapurze, a głównym celem biznesowym było zarządzanie siecią hoteli i uzdrowisk na najwyższym poziomie. Pomysł na Banyan Tree Hotels obejmował stworzenie luksusowych willi w tropikalnym ogrodzie, z dostępem do prywatnego basenu i usług spa, oraz w bliskości z naturą. Sama nazwa marki nawiązuje do gatunku drzewa banyan, które „zapewniało schronienie zmęczonym podróżnikom” – natomiast hasłem firmy jest „zapewnienie komfortowego wypoczynku osobom zmęczonym współczesnym życiem”. Zdecydowana większość lokalizacji hoteli to miejscowości wypoczynkowe, znane z rajskich krajobrazów i piaszczystych plaż, m.in. Banyan Tree Phuket w Tajlandii (pierwszy obiekt sieci), Banyan Tree Bintan w Indonezji, Angsana Maison-Souvannaphoum w Laosie czy Banyan Tree Vabbinfaru na Malediwach. Nie brakuje też hoteli w dużych miastach, dobrych na odpoczynek przed lub po locie, m.in. w Bangkoku czy Kuala Lumpur.

  • Luksusowe marki Hilton

Hilton Hotels&Resorts, firma założona przez Conrada Hiltona w 1919 roku, ma w swojej ofercie dwie marki luksusowe – Conrad Hotels&Resorts i Waldorf Astoria.

Hilton Imperial Dubrovnik

Hilton Imperial Dubrovnik

Conrad, nazwana na cześć legendarnego założyciela, przez jakiś czas działała jako marka własna, lecz finalnie została wykupiona przez Hiltona. Obecnie posiada 39 hoteli w 18 krajach. Najbardziej znanym hotelem jest Conrad Maldives Rangali Island, zlokalizowany na prywatnej wyspie na atolu Ari na Malediwach i oferujący słynną podwodną restaurację oraz zakwaterowanie w willach na wodzie lub plaży. To świetny wybór dla miłośników nurkowania. Wybierając się na wakacje na Polinezję Francuską warto zatrzymać się w Conrad Bora Bora Nui, a doskonałym hotelem na egzotyczne wakacje będzie też Conrad Punta de Mita w Meksyku.

Hilton Fiji Beach Resort and Spa

Hilton Fiji Beach Resort and Spa

Natomiast Waldorf Astoria, obecnie flagowa marka Hilton, prezentuje luksus w tradycyjnym znaczeniu. Pierwsze hotele powstawały w USA, a do legend przeszedł Waldorf Astoria w Nowym Jorku, który został zburzony, a na jego miejscu wzniesiono Empire State Building – i przeniesiony w pobliżu Park Avenue w 1931 roku. Pod szyldem Waldorf Astoria działa 36 hoteli w kilku krajach, zdecydowana większość w USA i Chinach, ale na liście znajduje się także Izrael, Kuwejt, Francja czy Panama. Waldorf Astoria Panama zlokalizowany jest w centrum miasta, w nowoczesnym wieżowcu i może być ciekawym miejscem na odpoczynek między lotami. Ciekawym obiektem jest hawajski Grand Wailea Maui – ogromny kompleks hotelowy przy plaży z tropikalnym ogrodem i kilkoma fantazyjnymi basenami.

Magda

Magda

Jeśli nie podróżuję, to zapewne czytam lub piszę o podróżach. „Nie ma działania, nie ma życia” to moje życiowe motto, bo uwielbiam być w wirze wydarzeń i ciągle robić coś nowego. Na co dzień staram się nieustannie odkrywać mój piękny Kraków, ale nie przejdę obojętnie obok jakiejkolwiek okazji do krótszej lub dłuższej wycieczki.

!
Ta strona używa plików cookies.