Planet Escape – podsumowanie roku

Zainspiruj się i przeczytaj o podróży swoich marzeń na blogu

)Grudzień to okres podsumowań, refleksji oraz tworzenia nowych planów na nadchodzący rok. Ostatnie dwanaście miesięcy było dla nas szalenie intensywne. Obfitowały one w niezwykłe podróże (zarówno prywatne, jak i inspekcje), które zaowocowały nowymi programami na naszej stronie oraz relacjami na blogu i facebooku. W trakcie naszych podróży znaleźliśmy całkiem nowe hotele – prawdziwe perełki oraz sprawdziliśmy ponownie te, które już znajdują się w naszej ofercie. Odkryliśmy także nowe miejsca, którymi będziemy się chcieli wkrótce z Wami podzielić.  W 2016 roku powiększył się również nasz zespół. Do Planet Escape dołączyli nowi pasjonaci podróży: Beata, Zosia, Asia, Oliwier oraz Paweł.

Oto nasze podsumowanie, jakże fascynującego, 2016 roku!

INSPEKCJE PLANET ESCAPE W 2016 ROKU

• BRAZYLIA

Brazylię odwiedziliśmy na początku 2016 roku. Naszą podróż rozpoczeliśmy od energicznego Rio de Janeiro. Następnie pojechaliśmy nad wodospady Iguazu i na północ do stanu Bahia. Salvador urzekł nas swoimi niepowtarzalnym afro-brazylijskim klimatem, a wyspa Ilha de Boipeba pysznym jedzeniem. Naszym odkryciem i ulubionym miejscem na mapie Brazylii jest wyspa Morro de Sao Paulo –z bezludnymi, szerokimi plażami i butikowym hotelem położonym wśród palm. Teraz i Wy możecie wybrać się na wakacje do Brazylii i zrelaksować się na jej pięknych plażach.

kokos Brazylia Brazylia Brazylia

• INDONEZJA

Do Indonezji wracamy praktycznie co roku. Kraj 17 tys. wysp ma naprawdę wiele do zaoferowania i  za każdym razem zaskakuje. W tym roku odwiedziliśmy ponownie znane już nam miejsca na Bali, Jawie czy Lomboku, ale także odkryliśmy wiele nowych. Wrażenie zrobiła na nas Sulawesi, mieliśmy okazję wziąć udział w tradycyjnym pogrzebie w Tanah Toraja i poznać lokalne zwyczaje. Popłynęliśmy również na dziewiczą wyspę Wakatobi i na egzotyczną Sumatrę. Podróż ta zaowocowała dwoma nowymi programami na Sumatrę, które znajdziecie na naszej stronie.

Natalia Indonezja Natalia Indonezja  IMG_3822 Sulawesi AP

• IRAN

W czerwcu do Iranu wybrała się Natalia. Oto co Natalia pisze o swojej podróży na swoim blogu: „Muszę przyznać, że nie byłam jeszcze w takim kraju jak Iran. Tak prostym, a jednocześnie wyrafinowanym, tak tradycyjnym i przesiąkniętym religią, że znajduje to odzwierciedlenie na każdej płaszczyźnie życia. Stosowne ubranie zakrywające ręce, nogi i kobiece kształty oraz hidżab jest teraz dla nas codziennością. Kobiety w dużych miastach starają się obejść nakazy mułłów jak tylko można, chustka jest tylko drobnym dodatkiem i praktycznie w całości odsłania włosy. Po kilku rozmowach z Irańczykami wychodzi na to, że rewolucja z 1979 r. przyniosła im same straty. Nie mogą podróżować po świecie tak jak wcześniej, ciężko im dostać wizę, mniej zarabiają, interesy podupadły. Czasy rządów szacha wspominają z sentymentem. Trudno w to uwierzyć, że można tęsknić za takim reżimem, w którym byli prześladowani, torturowani… Trochę przypomina mi to sentyment niektórych do naszej komuny.  Irańczycy są jednak niezwykli, ich gościnność, ciekawość “obcego” jest ewenementem. Choć nie znają żadnego obcego języka są żądni kontaktu, rozmowy, mają wiele pytań o to co myślimy o Iranie, jak wygląda nasze życie. Przy tym, dyskretnie dadzą ci znać, że odsłoniły ci się włosy czy spod spodni wystaje kostka”.

13237720_376537412470416_3316626287803924575_n 13240480_375004539290370_6292443285202164136_n Natalia w Iranie Natalia 2

• INDIE

W tym roku Indie były najczęściej odwiedzanym przez nas krajem. Szymon przemierzył na motorze południowy stan Kerala i Goa. Jednak jego absolutnym odkryciem są Lakszadiwy – archipelag dziewiczych wysepek porozrzucanych u południowo zachodnich wybrzeży Indii. Raj dla tych, którzy poszukują nieskażonych turystyką miejsc, pięknych plaż i idealnych warunków do nurkowania.

Południowe Indie zwiedziła również Jagoda, która odkryła dla Was butikowe hotele w Kovalam, Koczin i Thekkady. Dzięki Jagodzie będziecie mogli wziąć udział w sesjach jogi u najlepszych nauczycieli w Varkala i poznać tajniki ajurwedy.

Oliwier w tym roku odwiedził Gujarat – północno zachodni stan Indii. Dzięki niemu będziecie mogli poznać to niesamowite miejsce, które zachwyca pod każdym względem! Od mieszkańców ubranych w barwne stroje, przez przepyszne wegańskie jedzenie po pałace maharadżów.

Północ Indii odwiedziła natomiast Zosia, która zwiedziła Himachal Pradesh, m.in Shimlę, Taradevi, Agrę, stan Madhya Pradesh: Bhopal, Orchha, Khajuraho. Zosia tak relacjonuje swoją podróż do Indii: „Wszystko, co mówi się o Indiach, to prawda. Nie sposób się na to przygotować. Można czytać, słuchać relacji i oglądać filmy, a wrażenie i tak jest totalne i zaskakujące. Pełnoplastyczne rzeźby, przedstawiające najdziksze wyobrażenia z kamasutry, oblepiają ściany świątyń z IX wieku. Słoneczny blask ślizga się na marmurach, z których zbudowany jest Taj Mahal. Jedzenie pachnie jeszcze intensywniej, niż smakuje. I ludzie, patrzą na mnie jak na święty obrazek, zapraszają do zdjęć, sepleniąc gimnastykują się wypowiadając moje imię. Indie to nie kraj, to doznanie, to przeżycie”.

Szymon w Indiach Jagódka w Indiach Oliwier w Indiach Indie Zosia

• MOZAMBIK

Marcin, nasz specjalista od kierunków „poza utartym szlakiem”, wybrał się w tym roku w podróż do Mozambiku. Kraj, do którego nie dotarła jeszcze masowa turystyka, to idealne miejsce dla tych, którzy cenią sobie relaks z dala od tłumów turystów, prywatność i hotele o wysokim standardzie. Efektem tej podróży będzie nowy, autorski program wakacji w Mozambiku – najciekawsze miejsca i najpiękniejsze plaże, rajskie wyspy i parki pełne dzikich zwierząt. Zapraszamy do śledzenia naszej strony internetowej i facebooka, gdzie będziemy Was informować o postępie prac nad wprowadzaniem kierunku do oferty (Aktualizacja, oferta znajduje się już na naszej stronie: https://planetescape.pl/oferta/safari-po-parku-krugera-i-relaks-na-plazach-mozambiku/).

Mozambik Marcin  Mozambik Marcin Mozambik Marcin Mozambik Marcin

• KOREA I TAJWAN

Ciekawe połączenie, prawda? Te dwa, jakże różne kraje odwiedził Marcin. Seul to miasto łączące w sobie szacunek do tradycji z podążaniem za nowoczesnością. Marcina zachwyciła oczywiście kuchnia koreańska – kimchi, doenjang i świeże ryby! Tajwan natomiast urzekł go malowniczymi krajobrazami, barwnymi świątyniami i nocnymi marketami pełnymi pysznego jedzenia!

Do Tajwanu w tym roku wybrała się również Beata – „Tajwan to miejsce mało odkryte przez podróżników. Każdemu na myśl przychodzi nowoczesność, elektronika i  jeszcze do niedawna najwyższy budynek świata – symbol Taipei. To jednak złudne wrażenie. Już na samym początku poczułam tu niesamowitą gościnność , życzliwość mieszkańców i przede wszystkim bezpieczeństwo. Charakterystyczne nocne markety z lokalnym jedzeniem to był obowiązkowy punkt pobytu w miastach. Udając się na wschód do Hualien i słynnego Taroko National Park, miałam okazję uczestniczyć w niesamowitym trekkingu i odkrywać mało dostępne szlaki tajwańskich gór. Południe wyspy to już cieplejszy klimat, niesamowite krajobrazy, ocean łączący się z górami i puste plaże, ciągnące się kilometrami. Tajwan to również idealne miejsce na surfing, który był głównym celem mojej podróży!”

• OMAN

Marcin od wielu lat zafascynowany Omanem, od roku uczył się arabskiego, by święta oraz Nowy Rok spędzić właśnie na Bliskim Wschodzie. Swoją podróż  po Omanie rozpoczął od stolicy kraju – Maskatu, miasta, które łączy w sobie wpływy portugalskie i muzułmańskie. Na mapie jego podróży po Omanie jest pustynia Wahiba i  Salalah. Już wkrótce relacja z jego podróży na naszym blogu i facebooku.

NAJCIEKAWSZE KIERUNKI WYBIERANE PRZEZ KLIENTÓW PLANET ESCAPE W 2016 ROKU

NAJPOPULARNIEJSZE KIERUNKI WYBIERANE PRZEZ KLIENTÓW PLANET ESCAPE W 2016 ROKU

NOWE KIERUNKI W OFERCIE PLANET ESCAPE

PLANY NA 2017 ROK

Nadchodzący rok również  będzie dla nas bardzo pracowity i przez to jakże fascynujący! W planach mamy  podróże do Gwatemali, Nikaragui, Salwadoru, Hondurasu, Meksyku, Namibii, na Madagaskar, do Afganistanu i do Australii. Na naszej stronie pojawią się nowe kierunki  – Zjednoczone Emiraty Arabskie, Mozambik, Madagaskar, RPA i Chiny. Planujemy również kolejną podróż z Andrzejem Mellerem, tym razem do Indii! Przed nami wiele wyzwań 🙂

Trzymajcie kciuki i bądźcie z nami!

EKIPA PLANET ESCAPE

Asia

Zakochana w podróżach, samochodach i kawie :)

!
Ta strona używa plików cookies.